Добрий день
Перелік учнівських робіт:
Вітаю з успішним завершенням вивчення біології дистанційно.
Давай пригадаємо, що вивчали у 7 класі, переходь за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/rvs558
20 травня
Карантинна робота
18 травня
Сьогодні запрошую тебе на віртуальну екскурсію до зоологічного музею ЛНУ ім. І Франка.
Онлайн-трансляція розпочнеться 18 травня о 13.00. Переходь за посиланням на сторінку
музею:
13 травня
Карантинна робота
6 травня
Карантинна робота
19 квітня
Карантинна робота
29 квітня
Карантинна робота
27 квітня
Карантинна робота



2. Переглянь відео, це проєктна робота твоєї ровесниці. Можливо спробуєш зробити подібну?
22 квітня
Карантинна робота
Використання тваринами знарядь праці
15 квітня
Карантинна робота
Типи угруповань тварин за К. Лоренцом
13 квітня
Карантинна робота
Форми поведінки тварин
8 квітня
Практична карантинна робота
6 квітня
Карантинна робота
1 квітня
Карантинна екскурсія
Наступного разу будемо вивчати різні форми поведінки тварин.
А сьогодні запрошую тебе на віртуальну екскурсію до
Національного музею природознавства, що у Вашингтоні.
Розглядаючи експонати, зверни увагу на приклади
харчової поведінки
Пізнавального перегляду.
30 березня
Карантинна робота
Способи орієнтування тварин. Хомінг.
25 березня
Карантинна робота Проєкт 2
Тема "Як маскуються тварини"
(матеріали шукай на цій сторінці нижче)
23 березня
Карантинна робота
Щоб перевірити як ти засвоїв(-ла) тему " Процеси життєдіяльності тварин", пропоную
Тема сьогоднішнього заняття:
Поведінка тварин та методи її вивчення.
2.Переглянь презентацію та запиши в зошит інформацію, розміщену на слайдах.
Перелік учнівських робіт:
проєкт 1
проєкт 2
проєкт 3
тести онлайн
заповнення таблиці
виконання письмових завдань в зошиті (4 роботи)
вправи на самоперевірку.
Якщо у тебе не виконані окремі роботи, шукай їх нижче на сторінці.
Вітаю з успішним завершенням вивчення біології дистанційно.
Давай пригадаємо, що вивчали у 7 класі, переходь за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/rvs558
20 травня
Карантинна робота
1. Запиши в зошит:
Природоохоронні території: біосферні та природні заповідники,
національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки
природи, заповідні урочища; ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні
парки, парки - пам’ятки садово-паркового мистецтва.
2. Переглянь відео та запиши 3-5 видів тварин, які зенесені до Червоної книги України:
3. Виконай вправу:
Онлайн-трансляція розпочнеться 18 травня о 13.00. Переходь за посиланням на сторінку
музею:
13 травня
Карантинна робота
1. Об’єднай організми в групи: продуценти; консументи І
порядку (рослиноїдні); консументи ІІ, ІІІ порядків; редуценти; заповни таблицю:
Продуценти
|
Консументи
І порядку (фітофаги)
|
Консументи
ІІ, ІІІ порядків
|
Редуценти
|
Організми: дуб, яструб, бактерії гниття, малина, тарган,
ведмідь, суниця, щур, білка, миша, бузина,
заєць, вовк, ласка, горностай, сова, рись, лисиця, цвілевий гриб,
яблуня, жук-гнойовик, попелиця, ліщина, сонечко, кабан.
Проблемне
запитання: Які організми потрапили до двох груп одночасно? Чому?
Знайди помилки в ланцюгах живлення та виправ їх.
1. Жуки-короїди → дуб → дятел чорний → яструб
тетерев’ятник.
2. Кора вільхи → борсук звичайний → лисиця
звичайна → заєць-русак.
3. Кропива → метелик кропив’янка → їжак
звичайний → гадюка звичайна → ящірка прудка.
2. Запиши тему уроку:
Співіснування організмів в угрупованнях
Джонатан Свіфт писав:
Під мікроскопом
він відкрив,
що на блосі
проживає блішка,
На блішці тій – блошинка-крихта,
У блошинку ж ту
встромляє зуб сердито
Блошиночка … і
так ad infinitum.
(паразитизм)
Яку форму співіснування
організмів називають паразитизмом?
(паразитизм – це така форма
взаємодії між організмами різних видів, коли один організм більш-менш тривалий
час використовує інший організм (організм хазяїна) як джерело їжі та місце
існування)
6 травня
Карантинна робота
1. Переглянь презентацію:
2. Запиши в зошит тему "Ланцюги живлення" :
2. Запиши в зошит тему "Ланцюги живлення" :
Ланцюги живлення – послідовності у якому особини одного виду, їхні рештки або продукти
життєдіяльності слугують об’єктом живлення для представників іншого виду.- Автотрофи (організми, які утворюють органічну речовину) -продуценти
- Гетеротрофи (організми, які споживають органічну речовину) -консументи
- Сапротрофи (організми, які розкладають рештки) -редуценти
3. Виконай вправу для самоперевірки:
19 квітня
Карантинна робота
1. Переглянь презентацію:
2. Запиши в зошит тему:
2. Запиши в зошит тему:
Поняття про екосистему та чинники середовища
Екологічні чинники:
- абіотичні (нежива природа) - світло, температура, вологість;
- біотичні (взаємозв'язки між живими організмами) - хижацтво, паразитизм, мутуалізм;
- антропогенні (діяльність людини) - вирубування лісів, очищення берегів річок.
3. Опиши 5 тварин за зразком (слайд 21)
- абіотичні (нежива природа) - світло, температура, вологість;
- біотичні (взаємозв'язки між живими організмами) - хижацтво, паразитизм, мутуалізм;
- антропогенні (діяльність людини) - вирубування лісів, очищення берегів річок.
3. Опиши 5 тварин за зразком (слайд 21)
29 квітня
Карантинна робота
1. Розв'яжи головоломку:
а) визнач, який страус заховав голову у пісок;
б) правда чи фейк - те, що страус ховає голову в пісок.
а) визнач, який страус заховав голову у пісок;
б) правда чи фейк - те, що страус ховає голову в пісок.
2. Запиши тему: "Елементарна розумова діяльність у тварин".
ЕЛЕМЕНТАРНА РОЗУМОВА ДІЯЛЬНІСТЬ - здатність тварини встановлювати зв'язки між предметами та явищами зовнішнього світу й використовувати їх у новій для неї ситуації для побудови пристосувального поведінкового акту. Дослідження розумової діяльності тварин проводять не етологи, а фізіологи й зоопсихологи.
«Розумні» тварини: шимпанзе, дельфіни, орангутан, слон, крук, восьминіг.
Ознаки елементарної розумової діяльності тварин:
- здатність правильно передбачати хід якої-небудь події завдяки встановленню найпростіших зв’язків між явищами зовнішнього середовища (тварини можуть визначати напрямок руху інших тварин і використовувати це у своїй поведінці).
- використання готових або виготовлених знарядь.
- здатність тварин до спілкування за допомогою змістовних сигналів, якими кодуються чи позначаються предмети середовища.
27 квітня
Карантинна робота
1. Знайди фейкове фото та будь першим, хто зможе мені його надіслати:



2. Переглянь відео, це проєктна робота твоєї ровесниці. Можливо спробуєш зробити подібну?
3. Запиши в зошит тему "Комунікація тварин", тварин про яких розповідають у відео та способи комунікації, які вони використовують.
22 квітня
Карантинна робота
Використання тваринами знарядь праці
1. Переглянь презентацію:
2. Дай відповідь на питання:
1. У представників яких класів тварин виражена здатність до використання знарядь праці?
2. У якому з випадків птахи будуть використовувати знаряддя праці:
2. Дай відповідь на питання:
1. У представників яких класів тварин виражена здатність до використання знарядь праці?
2. У якому з випадків птахи будуть використовувати знаряддя праці:
а) гриф кидає яйце страуса з висоти на каміння;
б) гриф кидає камінь на яйце страуса?
15 квітня
Карантинна робота
Типи угруповань тварин за К. Лоренцом
1. Переглянь презентацію:
2. Запиши в зошит тему та основні факти.
3. Виконай тестові завдання, щоб переконатися, чи все зрозуміло.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=258761
4. І трохи розваг, спробуй впіймати равлика
2. Запиши в зошит тему та основні факти.
3. Виконай тестові завдання, щоб переконатися, чи все зрозуміло.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=258761
4. І трохи розваг, спробуй впіймати равлика
13 квітня
Карантинна робота
Форми поведінки тварин
1. Переглянь відео:
2. Визнач, які форми поведінки демонструють тварини та запиши в зошит
8 квітня
Практична карантинна робота
1. Пригадай, які існують форми поведінки тварин та поведінкові акти.
2. Запиши в зошиті тему практичної роботи.
Визначення форм поведінки тварин.
Завдання 1. Заповни таблицю:
Завдання 2. Переглянь відео, заповни таблицю:
№ відеосюжету
|
Вид тварини
|
Форма поведінки
|
Поведінковий акт
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
|||
6
|
|||
7
|
|||
8
|
У висновку вкажи, яке значення мають поведінкові акти тварин.
6 квітня
Карантинна робота
1. Запиши в зошит тему заняття.
Форми поведінки тварин.
2. Переглянь відео.
3. Запиши в зошит форми поведінки тварин та наведи конкретні приклади, використовуючи відео або свої джерела інформації:
І. Індивідуальна:
-дослідницька
- харчова
-захисна
-гігієнічна (грумінг)
-територіальна
- пересування
-гра та ін.
ІІ. Репродуктивна:
-шлюбна (пошук партнерів)
-батьківська
ІІІ. Соціальна
- добування їжі
-охорона
-піклування про потомство
- підвищення загальної пристосованості виду.
Способи комунікації тварин: звуки, запахи, поза, жести.
4. Проведи спостереження за домашнім улюбленцем та визнач, які форми поведінки він демонструє (записувати в зошит - за бажанням)
1 квітня
Карантинна екскурсія
Наступного разу будемо вивчати різні форми поведінки тварин.
А сьогодні запрошую тебе на віртуальну екскурсію до
Національного музею природознавства, що у Вашингтоні.
Щоб перейти до наступного залу, клікни на синю стрілку
Розглядаючи експонати, зверни увагу на приклади
харчової поведінки
батьківської поведінки
Пізнавального перегляду.
30 березня
Карантинна робота
Способи орієнтування тварин. Хомінг.
1. Перевір свій рівень знань по темі "Методи вивчення поведінки тварин", для цього введи оновлений код доступу 818017відкривши посилання join.naurok.ua Доступ до тесту закрито
2. Переглянь відео:
1. Запиши в зошит:
Способи орієнтування тварин:
а) Оптична орієнтація тварин визначається можливостями органів зору . Жаби, наприклад, «бачать» лише рухомі предмети невеликих розмірів (дрібних тварин) і реагують на швидке затінення ( «ворог») - все інше сприймається ними як байдужий фон. Комахи, птахи і ссавці здатні орієнтуватися за положенням Сонця, Місяця і зірок (астронавігація).
«Інстинкт дому» - хомінг пояснюється запам’ятовуванням особливостей ландшафту та різними механізмами біонавігації. Найбільш яскраво хомінг виражений у видів тварин з дальніми сезонними міграціями ( вугрі, морські черепахи, багато прохідних риб та перелітних птахів) Прикладом хомінгу може бути поведінка поштових голубів.
«Інстинкт дому» - хомінг пояснюється запам’ятовуванням особливостей ландшафту та різними механізмами біонавігації. Найбільш яскраво хомінг виражений у видів тварин з дальніми сезонними міграціями ( вугрі, морські черепахи, багато прохідних риб та перелітних птахів) Прикладом хомінгу може бути поведінка поштових голубів.
б) Хеморецепція і орієнтація тварин за особливостями хімічного складу середовища особливошироко поширені серед мешканців води і грунту. Прохідні лососеві риби при нерестових міграціях знаходять «рідні» річки по знайомих запахах. Кити при міграціях керуються особливостями хімічного складу води різних морських течій. Для самців деяких метеликів (сатурній, шовкопрядів) доведена здатність знаходити по запаху самку на відстані до 10 км.
в) Акустична орієнтація тварин має переваги у водному середовищі і там де можливості зору обмежені. Сова по шурхоту визначає місце розташування гризуна на відстані 15-20 м . Кажани і дельфіни використовують ехолокацію на частотах 20-200 кГц, посилаючи сигнали і ловлячи їх відлуння від мішені або перешкоди.
Багато безхребетних (наприклад, планарії), а також комахи (мухи, жуки, терміти) магнітному полю Землі.
25 березня
Карантинна робота Проєкт 2
Тема "Як маскуються тварини"
(матеріали шукай на цій сторінці нижче)
23 березня
Карантинна робота
Щоб перевірити як ти засвоїв(-ла) тему " Процеси життєдіяльності тварин", пропоную
1. виконати тестове завдання.
Для успішного виконання:
1. Повтори особливості будови, життєдіяльність та різноманітність ссавців;
2. Перейди за посиланням https://www.classtime.com
та введи код сесії K73J7R клікни "приєднатися".
Поведінка тварин та методи її вивчення.
2.Переглянь презентацію та запиши в зошит інформацію, розміщену на слайдах.
Якщо ти навчаєшся у 7 класі, пропоную "покарантинити" разом, виконуючи ось такі міні-проєкти. Уважно читай пояснення до кожного, якщо є питання, пиши у viber або у коментарях.
Міні-проєкт 1
"Як бачать тварини?
1. Прочитай інформацію:
2. Переглянь відео:
3. Дай відповіді на питання: (кожна відповідь 2 бали)
· Яка тварина має найкращий зір?· Хто з тварин бачить майже так само, як і людина?
· У кого кращий зір – у ссавців чи птахів? Чому?
· Як бачить світ домашня кішка? Чим можна пояснити особливості її зору?
· Які особливості зору змій? Запропонуйте дослід, який підтвердить, що змії бачать інфрачервоне випромінювання.
· Які особливості зору комах?
4. Результати оформи у вигляді презентації або артбука ( на аркушах А4)
5. Помісти у папку (портфоліо) .
Міні-проєкт 2
"Як маскуються тварини"
1. Переглянь презентацію:
2. Виконай завдання (слайд 14)3. Результати оформи у вигляді презентації або арт-бука ( на аркушах А4)
4. Помісти у папку (портфоліо).
Міні-проєкт 3
"Як тварини пристосовані до життя в різних умовах"
Щоб отримати інформацію та вказівки для роботи, клікни
⇙⇙
Роботу помісти у папку (портфоліо).
Немає коментарів:
Дописати коментар