8 клас

Добрий день. 

Перелік учнівських робіт:


проєкт 1
4 тести онлайн
заповнення таблиці
розвязування біологічних задач
виконання письмових завдань в зошиті
вправи на самоперевірку.
  Якщо у тебе не виконані окремі роботи, шукай їх нижче на сторінці. 





Карантинна робота 

Вітаю з успішним завершенням дистанційного навчання!


Пригадай, що ми вивчали у 8 класі :




22 травня
Карантинна робота


1. Виконай тренувальну вправу "Статеве дозрівання":
2. Запиши ознаки статевого дозрівання спільні для хлопців та дівчат.

19 травня
Карантинна робота

Вікові періоди.
1. Виконай тренувальну вправу:  

2. Розглянь ментальну карту. Запиши вікові періоди та їх тривалість, починаючи з пероду немовляти.



15 травня

Карантинна робота
1. Виконай тренувальні вправи:


2. Запиши тему уроку:
Розмноження людини. Статеві клітини.

3. Переглянь презентацію та запиши в зошит Будову статевих клітин: 





12 травня
Карантинна робота

Стрес





Існує універсальний механізм, який дозволяє усім живим істотам бути гнучкими за різних обставин, а отже забезпечує можливість вижити! І цей механізм – це стрес.


1. Переглянь відео:
2. Способи для зняття напруги (вибери найкращі для себе та застосовуй):
- роби фізичні вправи
- слухай музику
- смійся
- пий зелений чай
- перенось проблеми на папір
- обійми близьку людину
- їж шоколад


29 квітня
Карантинна робота


1. Переглянь презентацію: 



2. Заповни таблицю:
             Залоза

Гормони, що синтезуються
          Функції


3. Розв'яжи  біологічні задачі:

Зразок
А) Молодий організм росте занадто швидко і досяг висоти двох метрів. Визначте захворювання, при гіпо – чи гіперфункції якого гормону та якої залози проявляється хвороба?
                                  (Гіпофіз. Гіперфункція. Соматотропін. Гігантизм)

Б) Людина відчуває постійну спрагу, різко худне. Рівень глюкози в крові підвищений. З’являється цукор в сечі. Визначте захворювання, при гіпо – чи гіперфункції якого гормону та якої залози проявляється хвороба?
                            

В) У людини підвищений артеріальний тиск, посилюється збудливість нервової системи, виникає дратівливість і швидка стомлюваність, щитовидна залоза збільшена. Визначте захворювання, при гіпо – чи гіперфункції якого гормону та якої залози проявляється хвороба?
                        

Г) У людини глибоке дихання, підвищена температура тіла, збільшується сила і частота серцевих скорочень. Організм готується до швидкої відповіді на можливу небезпеку. Визначте захворювання, при гіпо – чи гіперфункції якого гормону та якої залози проявляється хвороба?           


Д) У людини непропорційно збільшені розміри нижньої щелепи, кистей і стоп. Кістки продовжують рости. Визначте захворювання, при гіпо – чи гіперфункції якого гормону та якої залози проявляється хвороба?
                               




27 квітня
Карантинна робота
1. Перевір себе, виконай тестове завдання по темі "Мова. Пам'ять. Мислення"  

Переходь за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/qrj961

2. Запиши в зошит тему та опорний конспект:

                                                                 Гомеостаз
Сукупність процесів, які підтримують або відновлюють відносну ста­лість умов  внутрішнього середовища, називають гомеостазом. Термін «гомеостаз» запровадив американський фізіолог Волтер Бредфорд Кеннон у 20-ті роки XX століття. 
На відносно постійному рівні втримуються такі показни­ки: кров'яний тиск, температура тіла, осмотичний тиск крові та тка­нинної рідини, вміст у них білків, цукрів, іонів натрію, калію, кальцію, хлору, флуору, гідрогену.
Значна роль у регуляції гомеостазу належить нервовій системі, що забезпечує адаптацію організму до умов зовнішнього середовища. Головна роль у регуляції гомеостазу належить гіпоталамусу.
Ознаки
Гуморальна регуляція
Нервова регуляція
Швидкість передачі сигналів
Низька
Висока
Основи регуляції
Гормони
Рефлекси
Шляхи передачі сигналів
Через кров
Нервовими волокнами
Швидкість одержання відповіді
Відповідь розвивається повільно
Відповідь миттєва
Тривалість дії
Тривала
Короткочасна

3. Дай відповідь на питання (запиши в зошит):
- Як ви вважаєте, яка регуляція виникла раніше  в процесі еволюції організмів -нервова чи гуморальна ?
        


28 квітня
Карантинна робота


1. Переглянь урок на ТБ, або презентацію: 


2. Запиши в зошит тему "Сон".

3. Використовуючи презентацію запиши в зошит опорний конспект.

4. Пройди тест на життєві біоритми, з'ясуй хто ти - сова, жайворонок чи голуб і збережи своє здоров'я та  побудуй своє життя так, щоб стати найбільш успішним. Адже будучи совою, важко показувати хороші результати на роботі, якщо приходити на неї потрібно о 7 або 8 ранку. І навпаки, жайворонкам буде не під силу проявити себе найкращим чином, працюючи ночами.
                                                     ТЕСТ

24 квітня
Карантинна робота

1. Запиши тему:
        Вища нервова діяльність. Мова. Мислення. Пам'ять. 
2. Переглянь відео:

3. Переглянь презентацію та запиши в зошит текстову інфомацію зі слайдів: 

4. Перевір себе,  виконавши вправу:







14 квітня
Карантинна робота


1. Переглянь урок на ТБ.

2. Виконай тестові завдання:


https://vseosvita.ua/test/start/fsj306
Доступ відкрито до 24 квітня, зараховується 1 спроба.

10 квітня
Карантинна робота

1. Переглянь урок на ТБ, або відеоролики.



2. Запиши в зошит тему заняття.

           Сенсорні системи рівноваги,  руху, дотику, температури, болю.

Види рецепторів:
-фоторецептори (зорові)
-механорецептори (слухові, дотикові, больові, рівноваги)
-хеморецептори (смакові, нюхові)
-терморецептори (теплові, холодові)

3. Виконай тренувальні вправи для закріплення Теми "Сенсорні ситеми"
Тренуйся, запамятовуй правильні відповіді. На наступному занятті зможеш перевірити свій рівень знань,  виконуючи завдання самостійної роботи.



7 квітня 
Карантинна робота
1. Повтори тему "Слухова сенсорна ситема" та перевір себе, виконавши тестове завдання.
За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  gmn673

2. Переглянь відеоурок на ТБ або відеоролик

 Смакова та нюхова сенсорні ситеми


Звертаю вашу увагу, що класифікація смаків та чутливість до них різних зон язика в сучасній науці трактується по іншому, обговоримо це після карантину.

3. Запиши в зошит:

Смаковий аналізатор:
- хеморецептори язика
-смаковий нерв
смакова зона у скроневій частці кори півкуль великого мозку

Нюховий аналізатор:
- хеморецептори носової порожнини
- нюховий нерв
- нюхова зона у скроневій частці кори півкуль великого мозку



3 квітня
Карантинна робота
1. Повтори тему "Зорова сенсорна система" та перевір себе, виконавши тест:

посилання https://vseosvita.ua/go введи код:  nvq812
Доступ до тесту закрито
Кількість спроб -1.

2. Переглянь відео:


3. Запиши в зошит, вставивши пропущені слова та заповни таблицю, скрін або фото надішли для перевірки:
Слухова сенсорна система:
- вухо;
- слуховий нерв;
- слухова зона (скронева частка кори півкуль великого мозку).




31 березня
Карантинна робота
1. Запиши в зошит:

Гігієна зору 


Режим зорового навантаження. Обов’язковими є прогулянки, рухливі ігри на свіжому повітрі зі своєю дитиною після занять протягом 1,5-2 години. 
Відпочинок для очей – це сконцентрований погляд вдалину. Так око розслабляється і відновлюється його фізіологічний стан.  
Робоче місце. Це має бути тихе, добре освітлене приміщення. Не можна читати лежачи, у транспорті. Розміри столу і стільця повинні відповідати зросту дитини. Відстань від очей до зошита або підручника не повинна бути меншою, ніж 30 см. 
Правильне, здорове харчування. Регулярне вживання кисломолочних продуктів, яловичини, м’яса кролика і птиці, морської риби, ягід, овочів, цитрусових.  Корисні для зору продукти, що мають жовто-помаранчеве забарвлення (морква, гарбуз, перець).
Здоровий сон. 
Щороку перевіряйте зір.  
2. Виконай вправу:
Приклад вправи: кілька разів із силою заплющити, а потім відкрити очі, обертати очима спочатку за годинниковою, а потім проти годинникової стрілки, кілька раз подивитися вгору, вниз, вліво, вправо.
3. Домашнє завдання: прогулянка на свіжому повітрі в межах свого подвір'я. 


27 березня 
Карантинна робота


1. Перевір свої знання з теми Будова ока", виконай вправу
                                                                                ⇙⇙
2. Запиши в зошит:
Тема. Сприйняття світла, кольору та простору.

                   а)сприйняття світла:

                                                 Сітківка - світлосприймальна оболонка.
Описание: http://school.xvatit.com/images/0/08/R13.jpg
       Шари сітківки:
1. Пігментний – епітеліальний (пігмент фусцин) –     поглинає світло.
2.  Фоторецептори:   
    палички  (130 млн.)  -  сприймають світло 
    колбочки (7 млн.)   -     форму та колір
3.   Нервові клітини


    
         Жовта пляма – місце скупчення колбочок(зона найкращого бачення)
           Сліпа пляма – місце виходу зорового нерва, позбавлене фоторецепторів.
   Куряча сліпота – погіршення сутінкового зору.


              б) сприйняття кольору:

Три типи колбочок       ›        червоний, зелений, синій кольори
                                                            (оптичне змішування)
   Дальтонізм – порушення сприйняття кольору, спадкова хвороба.

              в) сприйняття предметів у просторі:

Поле зору – це простір, який можна охопити оком при фіксованому стані очного яблука. 
Бінокулярний зір – співдружня робота обох очей.
                 значення: 1. Об`ємне зображення
                                    2. Відстань до предмета
Косоокість -  порушення бінокулярного зору.     

3. Застосуй здобуті знання
1. Прочитай параграф  42, 43. Побудуй шлях світлових променів через складові оптичної системи ока (в зошиті).



24   березня
Карантинна робота
1. Перевір свої знання з теми "Будова нервової ситеми"
Повтори будову нервової системи
Пройди тестування онлайн: введи  Код 401211 відкривши посилання join.naurok.ua
(завдання активне до 27 березня, тест проходимо 1 раз, учителька бачить результат і кількість спроб) Доступ до тесту закрито
2. Переглянь відео про будову ока.

3. Запиши в зошит :
Зорова сенсорна система складається: око, зоровий нерв, зорова зона в потиличній частці кори півкуль великого мозку.

Будова ока:

а) допоміжний апарат ока
відділ
будова
функція
Слізний апарат

Слізна залоза розташована у верхньому зовнішньому кутку орбіти. Протоки слізної залози виходять у слізний мішок. 
Сльози постійно омивають очне яблуко, не дає рогівці пересихати; містять лізоцим.
Руховий апарат
Утворений посмугованими м’язами. До його складу належать косі та прямі м’язи ока.
Рух очного яблука в очиці.



Повіки
Є шкірними складками з віями. Здатні стулятися і розтулятися.
Моргання, що є безумовним рефлексом, захищає рогівку від вітру, пилу, дрібний частинок.
Кон’юктива
Утворена сполучною тканиною. Вкриває внутрішню частину повіки й передній відділ очного яблука.

Зменшує тертя між повікою та очним яблуком під час моргання.
б) очне яблуко
відділ
будова
функція
Зовнішня оболонка (Фіброзна)

Білкова (склера)
Утворена щільною волокнистою сполучною тканиною. 
Захищає внутрішнє ядро ока, зберігає його форму.
Рогівка
Утворена сполучною тканиною, позбавлена кровоносних судин. Є прозорою й має високі світлозаломні властивості.
Пропускає та заломлює промені світла, захищає око.

Середня оболонка (судинна)

Райдужна оболонка
Містить пігментні клітини, що визначають колір очей. У центрі радужки є отвір – зіниця. Навколо зіниці розміщені колові м’язи, внаслідок скорочення яких зіниця звужується. 
Пропускає світло.
Війкове тіло
Складається з м’язів і зв’язок, до яких прикріплена капсула кришталика. М’язи війкового тіла змінюють кривизну кришталика.
Зміна кривизни кришталика.
Власне судинна оболонка
Займає задню частину очного яблука. Багата на кровоносні судини. Містить чорний пігментний шар,  що поглинає світло.
Живлення очного яблука й поглинання світла.
Внутрішня оболонка (сітківка)
Світлочутлива сітківка
Містить світлочутливі рецептори палички і колбочки. Центр сітківки більше заповнений колбочками, периферія –паличками. Світлочутливі клітини – палички та колбочки – здатні перетворювати енергію світла в енергію нервового імпульсу й у такий спосіб передати збудження у вищі відділи головного мозку.
Жовта пляма – ділянка сітківки, де найбільше колбочок
Сліпа пляма- місце виходу з сітківки зорового нерва.
Колбочки сприймають колір, форму та дедалі об’єкта, забезпечують денний зір. Палички сприймають форму й забезпечують зір за умов слабкого освітлення.

Кришталик
Прозора, еластична ,двоопукла лінза. Розташована за зіницею. Судини й нерви відсутні. Занурений у капсулу, сполучену з війковим тілом. Скорочення цих м’язів приводить до зміни кривизни кришталика.
Заломлює світлові промені, що входять в око, і фокусує їх на сітківці. Змінюючи кривизну, кришталик забезпечує «далекий» і «короткий («ближній») зір.
Склисте тіло
Заповнює всю порожнину очного яблука за кришталиком. Має вигляд зовсім прозорої желеподібної маси, не має кровоносних судин.
Має світлозаломну здатність, підтримує внутрішньо очний тиск.





Переходимо на дистаційне навчання.

Переглянь відео про те,  як виникають ті, хто є причиною таких надзвичайних ситуацій.





Тема: Профілактика захворювань НС.
1. Запиши у зошит:

Захворювання
Причина виникнення
Засоби профілактики
Енцефаліт
(запалення головного мозку)
Потрапляння в організм інфекції (вірусів, бактерій, грибків), токсинів, алергенів
Профілактичні щеплення проти інфекційних збудників. Уникання контактів з алергенами й токсинами
Менінгіт
(запалення м’якої мозкової оболонки)
Потрапляння в організм інфекції (вірусів, бактерій, грибків, паразитичних червів), токсинів, алергенів
Дотримання правил особистої гігієни. Профілактичні щеплення проти деяких інфекційних збудників. Уникання контактів з алергенами й токсинами
Поліомієліт
Потрапляння в організм вірусу поліомієліту
Профілактичне щеплення
Неврит
(запалення периферичних нервів)
Потрапляння в організм інфекції (вірусів, бактерій тощо), токсинів, алергенів
Дотримання правил особистої гігієни. Профілактичні щеплення проти деяких інфекційних збудників. Уникання контактів з алергенами й токсинами
Радикуліт
Утворення грижі міжхребцевих дисків, які тиснуть на корінці нервів унаслідок травм хребта, переохолодження та деяких захворювань
Здоровий спосіб життя, фізична активність, уникання травм та інфекцій
Мієліт
(запалення спинного мозку)
Потрапляння в організм інфекції (вірусів або бактерій)
Дотримання правил особистої гігієни. Профілактичні щеплення проти деяких інфекційних збудників
2. Переглянь відео, перейшовши за лінком 
                                                                            ⇙⇙


Проєкт "Йододефіцит в організмі людини"

1. Переглянь презентацію:




2. Вибери 1 теоретичне питання  для опрацювання  та підготуй повідомлення ( 1 аркуш або 4-5 слайдів) - 8 б.
Характеристика йоду
- Йод як хімічний елемент і проста речовина.
-  Накопичення йоду в організмі людини.
- Ознаки йододефіциту.
- Вміст йоду у продуктах харчування.
- Шляхи вирішення проблеми йододефіциту в Україні.

3. Проведи самодіагностику (з дозволу батьків) йододефіциту : 
( Якщо проведеш, додай на аркуш з повідомленням короткий опис результату самодіагностики -  2 б.)
                   Спосіб 1.
Перед тим як лягати спати, нанесіть на шкіру в області передпліччя три лінії йодного
розчину:тонку, трохи товщу і дуже товсту.  Якщо зникла перша, ледве помітна смужка, а дві інші лише трохи зблідли, то можна перестати турбуватися – йододефіциту немає.  
Якщо на шкірі залишилася тільки товста лінія, то неодмінно треба зайнятися його
профілактикою. 
Відсутність всіх трьох ліній свідчить про виражену нестачу йоду в організмі,
що може сигналізувати про серйозні порушення і повинно стати приводом для обов’язковоговізиту до лікаря-ендокринолога.

Спосіб 2-оригінальний.
Це - потреба у фіолетовому кольорі. Психологи встановили, що перевагу кольорові парів йоду-фіолетовому-віддають люди, схильні  до втоми, легко збудливі, з розхитаними нервами, зі слабкою імунною системою.
Невідомо наскільки точно можна визначити народним методом чи достатньо в організмі йоду, але  провести таку діагностику в домашніх умовах не складе  жодних труднощів.

4. Склади пам'ятку із зображень продуктів, які містять йод - 2 б.

5. Роботу збережи у папці (порфоліо),  для оцінювання надішли (фото,скрін, посилання або прикріпленим файлом).








Немає коментарів:

Дописати коментар